Zameldowanie (wymeldowanie) decyzją administracyjną na pobyt stały i czasowy. Anulowanie powyższej czynności w drodze decyzji administracyjnej
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego
Rychtal, Rynek 1
pokój nr 1
Tel. +48 62 781 68 07
Wymagane dokumenty:
- Podanie.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tj. w szczególności: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
- Prawomocne orzeczenie sądu (w razie konieczności).
- Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika.
Opłaty:
- Za wydanie decyzji administracyjnej - 10,00 zł.
- Za pełnomocnictwo gdy strona działa przez pełnomocnika - 17,00 zł.
- Za wydanie kserokopii dokumentów (potwierdzenie zgodności z oryginałem) - 5,00 zł/strona.
Płatności można dokonać:
- przy użyciu terminala płatniczego
- gotówką/przelewem na konto :
Gmina Rychtal, ul. Rynek 1, 63-630 Rychtal
Spółdzielczy Bank Ludowy w Kępnie: 59 8413 0000 0500 0273 2000 0106 podając w tytule przelewu rodzaj dokumentu, za który została uiszczona opłata skarbowa i kogo ten dokument dotyczy.
Czas załatwienia sprawy:
Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji - za pośrednictwem organu I instancji.
Inne informacje:
Wniosek może złożyć podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.