Zaświadczenia z akt ewidencji ludności
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego
Rychtal, Rynek 1
pokój nr 1
Tel. +48 62 781 68 07
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dowód osobisty lub paszport.
- W przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu).
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu - 17,00 zł,
- za udzielenie pełnomocnictwa - 17,00 zł.
W przypadku zaświadczenia o ilości osób zameldowanych opłatę mnoży się przez ilość osób (np. jeśli zameldowane są 3 osoby, to opłata wynosi 51,00 zł).
Płatności można dokonać:
- przy użyciu terminala płatniczego
- gotówką/przelewem na konto :
Gmina Rychtal, ul. Rynek 1, 63-630 Rychtal
Spółdzielczy Bank Ludowy w Kępnie: 59 8413 0000 0500 0273 2000 0106 podając w tytule przelewu rodzaj dokumentu, za który została uiszczona opłata skarbowa i kogo ten dokument dotyczy.
Czas załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Inne informacje:
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.