Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski Gminy Rychtal zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.rychtal.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Katarzyna Kucharska — email: katarzyna.kucharska@ugrychtal.pl, lub telefonicznie 62 78 16 811 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Katarzyna Kucharska
  • Adres: Rynek 1, 63-630 Rychtal,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Na obecną chwilę obiekt urzędu jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku prowadzą schody. Po lewej stronie przed wejściem głównym, tuż przy defibrylatorze AED zamontowanym na ścianie urzędu, znajduje się domofon z instrukcją obsługi, umożliwiający przywołanie pracownika merytorycznego w celu załatwienia sprawy. Oznaczono również wejście alternatywne do budynku oraz informuję o możliwości wejścia z psem asystującym lub przewodnikiem. 


Z uwagi na zabytkowy charakter budynku Urzędu Miejskiego Gminy Rychtal trwają prace nad rozwiązaniami umożliwiającymi montaż windy/platformy pionowej dla osób niepełnosprawnych.


W ramach realizacji grantu „Dostępny samorząd – granty”, prowadzonego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

ZAPEWNIONO DOSTĘPNOŚĆ W ZAKRESIE:
- wyznaczone są dwa miejsca parkingowe w odległości ok. 30 m od wejścia do budynku urzędu;
- na parterze, I i II piętrze urzędu zlokalizowane są ławki/krzesła z podłokietnikami, tj. miejsca odpoczynku dla osób ze szczególnymi potrzebami;


Celem zapewnienia większej dostępności gmina przystąpiła do projektu „Dostępny samorząd 2.0” w ramach Działania 3.3 „Systemowa poprawa dostępności” Priorytetu III „Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami” programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027. W jego ramach planowane jest przygotowanie projektu montażu windy/platformy pionowej dla osób niepełnosprawnych oraz dostosowanie toalet do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Urząd Miejski Gminy Rychtal nie posiada aktywnego tłumacza języka migowego. Tłumacz języka migowego dostępny jest po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby w godzinach pracy urzędu. Istnieje możliwość tłumaczenia migowego przeprowadzanego w formie on-line.

W ramach realizacji grantu „Dostępny samorząd – granty”, prowadzonego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Zapewniono dostępność w zakresie:

- oznaczono biuro podawcze na parterze budynku – wyróżniono widoczną płytą plexi z grafiką oraz napisem „BIURO PODAWCZE”.

- w biurze podawczym zainstalowano pętlę indukcyjną z oznaczeniem, poprawiającą dostępność budynku dla osób niedosłyszących;

- informacja – na parterze budynku zamontowano elektroniczną tablicę ogłoszeń, z możliwością obsługi przez osoby niedowidzące;

- oznaczenia pomieszczeń – na każdym poziomie przy drzwiach do pomieszczeń i biur zamontowano tabliczki informacyjne w alfabecie Braille’a. Informują one o numerze pomieszczenia, jego nazwie oraz zawierają personalizację osób tam pracujących wraz z zajmowanym stanowiskiem.

- oznaczenia układu pomieszczeń i ewakuacji – na każdej kondygnacji zamontowano tablice tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń. Wyróżniają się one: mapą dotykową, przedstawiającą układ budynku w formie wypukłych linii i symboli; opisami w alfabecie Braille’a, umożliwiającymi osobom niewidomym samodzielne odczytanie informacji; kontrastowymi kolorami, ułatwiającymi odczytanie treści osobom słabowidzącym; specjalnymi oznaczeniami informującymi o lokalizacji wejść, wyjść, toalet, schodów, wind itp.

- wyposażono budynek w krzesło do ewakuacji, umożliwiające ewakuację osób z niepełnosprawnościami ruchowymi;

- oznakowanie kolorystyczne schodów w budynku;

Dodatkowo zastosowano:

- zastosowano kontrastowe oznaczenia między ścianą, posadzką i drzwiami,

- zamontowano w biurze podawczym (parter) uchwyt na laskę dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.

Celem zapewnienia większej dostępności gmina przystąpiła do projektu „Dostępny samorząd 2.0” w ramach Działania 3.3 „Systemowa poprawa dostępności” Priorytetu III „Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami” programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2021

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2022-2023

PDFPLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2024-2025 (133,33KB)

Raporty o stanie dostępności